poniedziałek, 28 grudnia 2009

Blog - reaktywacja

Chyba coś jest nie tak z teorią, że do wyrobienia nawyku wystarczy 21 dni powtórzeń ;)
A w każdym razie moje doświadczenia z blogowaniem temu przeczą - potrzeba chyba czegoś znacznie więcej niż tylko 21 dni powtórzeń.

Ale oto wracam i mam plan. Słowem: blog-REAKTYWACJA :)

Za nami świąteczny weekend. Ja wykorzystałem go między innymi do przeczytania książki Randy Pauscha "Ostatni wykład". Pochłonąłem ją w trzy godziny a potem jeszcze raz wróciłem do nagrania video tego wykładu. Mam ją już od jakiegoś czasu, kilka razy rozpoczynałem lekturę ale nigdy nie mogłem wyjść poza pierwszy rozdział. Najwyraźniej musiał nadejść jej czas. To było jedno z największych przeżyć czytelniczych w moim życiu. Niezwykła opowieść człowieka terminalnie chorego o swoim życiu, wartościach, pracy, o równowadze, o umiejętności oceny tego co ważne i tego co najważniejsze. "Ostatni wykład" powinien przeczytać i obejrzeć każdy. Przy lekturze zapisałem pół notatnika uwag, refleksji i pomysłów na zmianę w swoim życiu.

Zdanie które mnie poruszyło najbardziej to: "Mury wznosi się nie bez powodu. Wyrastają nie po to, by nas powstrzymać. Wyrastają po to, by nam pokazać, jak bardzo czegoś pragniemy."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz