wtorek, 2 lutego 2010

SPRZEDAŻ x 25: 19

19. Szanuj nowicjuszy (to Prawdziwi Konkurenci)

Obecnie prawdziwym wrogiem z perspektywy średnio- i długoterminowej rzadko jest twój „największy konkurent".
Bardziej prawdopodobne, że jest nim konkurent, którego jeszcze nie namierzyłeś... A który ma Naprawdę Lepszy Pomysł i za kilka lat powali cię na obie łopatki, jeśli nie zachowasz czujności.

Pomyśl o Microsofcie sprzed 20 lat.
Albo o Wal*Mart z tamtego okresu,

„Znajomość branży" oznacza posiadanie czujników wykrywających „słabych graczy", którzy niedługo przestaną być słabi. Postaraj się, aby w kręgu twoich znajomych znalazło się kilku bystrych inwestorów lokujących kapitał w przedsięwzięcia o podwyższonym ryzyku (Ryzykujących Kapitalistów - RK), którzy będą ci podrzucać plotki na temat tego, co się ma zdarzyć w przyszłości. (Oni mogą się mylić, ale warto zainteresować się ich słowami, i mieć się na baczności.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz