22. Wysyłaj podziękowania!
Sześć lat temu zrobiłem zestawienie jakichś 50 myśli związanych z wdrażaniem produktu. Na pierwszym miejscu znalazła się: NIE ZAPOMINAJ O PODZIĘKOWANIACH!
Wydawałoby się, że to rzecz oczywista, a często jest traktowana jako Coś niezwykłego. Sprzedaż to przedsięwzięcie opierające się na ZWIĄZKACH MIĘDZYLUDZKICH. A w związkach międzyludzkich dobre słowo to bardzo ważny element. Innymi słowy: wysyłaj podziękowania.
Wysyłaj podziękowania. Wysyłaj je tonami.
Wysyłanie podziękowań do „Wielkiego Szefa", który znalazł dla ciebie czas, to jedna sprawa. Bardzo ważna, Ale perspektywicznie jeszcze ważniejsze jest wysyłanie podziękowań (najlepiej odręcznych) do osób z niższych szczebli hierarchii, do tych, którzy „dali z siebie trochę więcej", aby ci pomóc.
I kolejna ważna zasada;
Przynajmniej połowa podziękowań powinna trafić do ludzi z twojej firmy, tych „szaraczków", którzy wspierali Cię w zapewnieniu przeżycia (pamiętaj, że przeżycie sprzedajesz) twojemu Klientowi.
A skoro już o tym mowa, to nie zapominaj o urodzinach. Wysyłaj kartki z życzeniami. W uzasadnionych przypadkach także kwiaty. Wyrazów sympatii nigdy za wiele.
piątek, 5 lutego 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz