1. Znaj swój produkt
Niby to oczywiste, ale warto jeszcze raz podkreślić: musisz znać na wylot to, czym handlujesz. A „tajemnica” do poznania wiedzy o produkcie to coś więcej niż specjalistyczne kursy, przeczytanie literatury przedmiotu i wypróbowanie wersji demonstracyjnych. Wiedza musi być naprawdę głęboka. „Wiedza ogólna” jest konieczna na początek, ale tu chodzi o coś więcej.
Głęboka wiedza polega na poznaniu każdego komentarza na temat danego produktu albo danej usługi. Wszystkiego, co kiedykolwiek zostało powiedziane albo napisane – także w Internecie – przez konkurencję. Powinieneś na przykład znać wszelkie „obiekcje” wysuwane w ocenach produktu lub usługi. (I oczywiście mieć na nie przygotowaną odpowiedź!)
Głęboka wiedza oznacza także poszerzanie znajomości: zapoznaj się z konstruktorami i inżynierami w dziale rozwoju produktu (w branży usług finansowych z aktuariuszami i underwriterami). Zachęć ich, aby „opowiedzieli ci o nim wszystko” – o jego zaletach i brakach.
Odnośnie do wiedzy o produkcie należy zapamiętać, że im więcej, więcej, więcej, tym lepiej. I co ważniejsze, wiedza musi być głębsza, głębsza, głębsza. Podsumowanie: Wygrywa ten, kto ma największy apetyt na wiedzę.
czwartek, 7 stycznia 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz