wtorek, 12 stycznia 2010

SPRZEDAŻ x 25: 4

4. Pokochaj politykę


Sprzedaż zawsze wiąże się z polityką. To rzecz pewna. Polityka jest „sposobem, w jaki ludzie ze sobą współdziałają, aby osiągnąć cel”.

Jeżeli nie lubisz - nie kochasz - polityki, to będzie z ciebie kiepski sprzedawca. Rzeczywiście, polityka bywa dener­wująca i frustrująca. Zauważyłem jednak, że większość ludzi, których polityka „frustruje i denerwuje”, po prostu nie godzi się na pewne zasady gry politycznej. Dla jednych polityka to frustrujące „mącenie w głowie”, a dla innych „ekscytująca układanka dotycząca stosunków międzyludzkich”.

Krótko mówiąc, pokochanie „potyczek słownych” - wszystkich wewnętrznych starć w twojej firmie, firmie Klienta i firmach głównych dostawców - to podstawa udanej sprzedaży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz