15. Nie ukrywaj informacji
Niektórzy sprzedawcy starają się „utrzymać Klienta dla siebie” i kontrolować wszystkie kontakty nawiązywane z Klien¬tem i jego firmą.
Głupota. Wielka głupota. Największa głupota.
Nie chodzi o uzależnienie Klienta wyłącznie od siebie. Chodzi o to aby zapewnić Klientowi Wspaniałe Przeżycie - zarówno w twojej obecności, jak przy każdej osobie z twojego otoczenia. Aby czuł się swojsko w twojej firmie, aby miał bliskie i pożyteczne kontakty z waszymi inżynierami, logistykami i pracownikami działu finansów.
Gdy pojawią się kłopoty, a ty będziesz niedostępny, Klient musi mieć do kogo w twojej firmie zadzwonić, aby rozwiązać problem.
Jeżeli wszystko dobrze się ułoży, zwłaszcza po rozwiązaniu problemu, ty na tym zyskasz. Patrząc na to z szerszej perspektywy, to ty umożliwiłeś Klientowi nawiązanie znajomości, dzięki którym ma swobodny dostęp do wszystkich segmentów twojej firmy.
Ukrywanie = Porażka. Dzielenie się = Wygrana.
środa, 27 stycznia 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz