poniedziałek, 25 stycznia 2010

SPRZEDAŻ x 25: 13

13. Każdy problem to twój problem

Gdy coś się nie układa w kontaktach z Klientem, ty zbierasz cięgi, prawda? Oczywiste więc, że wszystkie problemy zwią¬zane z Klientem, to twoje problemy! Nigdy, na miłość boską, NIGDY nie zrzucaj winy za opóźnioną dostawę na „dział logistyki”.

TO TY JESTEŚ SPRZEDAWCĄ. I TO TY REPREZENTUJESZ FIRMĘ PRZED KLIENTEM. DLA NIEGO TWOJA FIRMA TO TY. A ZATEM JEŚLI COŚ ZAWIODŁO, TO TY ZBIERASZ CIĘGI, A NIE „DZIAŁ LOGISTYKI”.

Co nie oznacza, że nie masz prawa zdenerwować się na dział logistyki, jeśli przez nich ci się oberwało. Po prostu nie wolno ci przenosić swojego gniewu na Klienta. W przeciwnym razie twoja renoma bierze w łeb.
Pamiętaj: Oni podpisują umowę z tobą, a nie z jakąś abstrakcyjną „firmą”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz