wtorek, 19 stycznia 2010

SPRZEDAŻ x 25: 9

9. Sprzedawaj rozwiązania

Sprzedaż musi być Rozwiązywaniem Określonych Problemów i kreowaniem Wyraźnych Szans na Zysk. Wielcy sprzedaw­cy nie sprzedają „urządzeń” (nawet „cholernie dobrych urządzeń”), tylko rozwiązania. („Cholernie dobre rozwiązania”.)

Zadaj sobie pytanie, czy: opiszą mnie w prasie branżowej dlatego, że „sprzedaję produkt”, czy dlatego, że „sprzedaję rozwiązanie”?


Każda oferta sprzedaży powinna sprowadzać się do następującego zdania: „Nasz produkt rozwiązuje te i te pro­blemy, stwarza takie i takie niewiarygodne możliwości i pozwala zarobić tyle i tyle pieniędzy. Oto, w jaki sposób”.

Parafrazując guru marketingu, nie sprzedajemy Rolexa, tylko „bycie posiadaczem Rolexa”. To oczywiste. A przy­najmniej powinno być oczywiste. Zasada ta odnosi się do każdej sprzedaży... także tej wewnętrznej, gdy próbujesz „sprzedać nowatorski projekt”.

Mantra: idioci sprzedają... Rolexa, geniusze sprzedają... styl życia związany z noszeniem Rolexa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz