Każdym biznesem sprzedaży rządzą liczby. Nie inaczej jest ze sprzedażą usług finansowych. Wystarczy przytoczyć słowa legendarnego Tony Gordona, jednego z najlepszych agentów ubezpieczeniowych świata, z jego książki "Może być tylko lepiej":
"Na początku mojej kariery udzielono mi niezwykle cennej rady: Nie może ci się nie udać jeśli będziesz odbywać piętnaście spotkań tygodniowo. Zapytałem więc: A jeśli zamiast piętnastu, będę umawiał się na czternaście spotkań? Odpowiedź była konsekwentna: M0że ci się udać, ale nie musi. Przy piętnastu spotkaniach masz CAŁKOWITĄ gwarancję powodzenia."
Większa sprzedaż jest przede wszystkim wynikiem zintensyfikowania działań, a zwiększenie wartości pojedynczego kontraktu ma przy tym wtórne znaczenie. Ale jak zapanować nad swoją aktywnością dzień po dniu? Jak rozpoznać czy jesteśmy we właściwym rytmie pracy, na którą przecież nie składają się same spotkania?
Użyteczną metodą jest System 20. punktów - polega on na zdobyciu przynajmniej 20. punktów każdego dnia:
polecenie - 1 punkt
umówione spotkanie - 2 punkty
pierwsze spotkanie z potencjalnym klientem - 3 punkty
spotkanie zamykające sprzedaż - 4 punkty
sprzedaż - 5 punktów
Kluczem do sukcesu jest 20 punktów każdego dnia. Nieważne jak dużą nadwyżkę masz z poprzedniego dnia. Nowy dzień to nowy cel.
czwartek, 23 lipca 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz