poniedziałek, 6 lipca 2009

Kongres MDRT, Indianopolis - poruszające historie (1)

W czerwcu 2009 roku w Indianapolis w stanie Indiana, USA po raz 83. spotkali się najlepsi doradcy finansowi i ubezpieczeniowi świata na dorocznym Kongresie Million Dollar Round Table. Jak co roku była to nie tylko okazja do spotkania z najlepszymi sprzedawcami świata, ale także olbrzymia dawka nowych inspiracji.

Jedną z najbardziej poruszających historii jaką miałem okazję usłyszeć było wystąpienie J. Marvina Walkera z głównej sceny w ostatnim dniu Kongresu.


J. Marvin Walker, CLU, ChFC to 18-krotny członek Million Dollar Round Table, w tym ośmiokrotnie na poziomie Court of the Table (czyli trzykrotności podstawowych kryteriów członkowskich).

Aktywnie uczestniczy w pracach wielu organizacji branżowych w San Antonio, w stanie Texas, USA. Był Prezydentem Rady Doradców ds. Planowania Majątkowego, Oddziału w San Antonio Stowarzyszenia Profesjonalistów Usług Finansowych oraz Stowarzyszenia Doradców Ubezpieczeniowych i Finansowych.

W trakcie swojego wystąpienia opowiedział przejmującą historię dotykającą sedna zawodu Doradcy Ubezpieczeniowego czy Finansowego zajmującego się sprzedażą i obsługą ubezpieczeń na życie.

Pewnego dnia do jego biura trafiła młoda 20-letnia kobieta w zaawansowanej ciąży. Chciała złożyć za jego pośrednictwem wniosek o wypłatę świadczenia po śmierci męża, zawartej z reprezentowanym przez niego towarzystwem ale przez innego doradcę. Marvin dopełnił wymaganych formalności i przesłał wniosek. Wkrótce nadeszła odpowiedź, iż wypłata niestety nie jest możliwa ponieważ 4 tygodnie przed śmiercią męża polisa upadła na skutek nieopłacania składek. Co się stało? 21-letni mąż kobiety był robotnikiem budowlanym. Zginął w wypadku na budowie. Wywrotka, którą obsługiwał z kolegą podczas rozładunku zachaczyła klapą o linię energetyczną. Chcąc uwolnić kolegę uwięzionego w szoferce zginął porażony prądem. W trakcie dochodzenia odnaleziono w szoferce kopertę z podpisanym czekiem na zaległą składkę w wysokości 285 dolarów, datowanym na 6 tygodni przed śmiercią. Niestety stale zapominał o jego nadaniu. Doradca obsługujący jego polisę nie zadał sobie trudu za 2 dolary prowizji odnowieniowej przypomnieć mu o zaległej płatności składki. Sprzedaż nie kończy się w chwili podpisania wniosku i zainkasowania pierwszej składki. Wtedy tak na dobrą sprawę rozpoczyna się relacja na lata, w której dzięki profesjonalnej obsłudze swoich klientów (nie jest to możliwe bez stałego kontaktu ze swoimi klientami) doradca uzyskuje ciągle to nowe sprzedaże pochodzące od samych klientów jak i z ich referencji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz