czwartek, 9 lipca 2009

Prospecting z samochodem

Ostatnio spotykałem się ze znajomym u niego w domu. Parkując samochód przed bramą jego domu dało się zauważyć wyraźne zainteresowanie u sąsiada "któż to parkuje we wjeździe" (ale w pozytywnym znaczeniu - jak mi później powiedział sąsiadów ma naprawdę w porządku). Przypomniała mi się wtedy technika prospectingu, którą opowiedział mi kiedyś Lee Clarke - członek Top of the Table z Walii.

Lee osiąga poziom sprzedaży Top of the Table (minimum 300.000 funtów prowizji z nowej sprzedaży rocznie) pracując z klientami indywidualnymi, przygotowując plany finansowe dla rodzin. Często spotyka się z klientami w ich domach. Za każdym razem przyjeżdża na spotkanie kilka minut wcześniej. Parkując samochód pod domem klienta zawsze pierwsze kroki kieruje do drzwi wejściowych w domu obok. Dzwoni do drzwi, przedstawia się: Lee Clarke, Doradca Finansowy i mówi "Dzwonię do pana tylko dlatego żeby się przedstawić. Właśnie przyjechałem na prezentację planu finansowego do Pańskiego sąsiada. Wiem, że obcy samochód parkujący w takiej spokojnej, uroczej okolicy może budzić niepokój. Dlatego przedstawiam się: to tylko ja ;) Miło mi pana poznać." Zawsze spotyka się z bardzo pozytywną reakcją. Oczywiście kończąc spotkanie ze swoim właściwym klientem nigdy nie zapomina o wzięciu namiarów na sąsiada. Dzwoniąc nie jest już osobą obcą: "To ja. Facet od obcego samochodu wczoraj".


Lee N. Clarke – od 19. lat członek MDRT, ośmiokrotnie na poziomie Court of the Table i trzykrotnie na poziomie Top of the Table. Prawdziwy lider Million Dollar Round Table. Od 1989 pracuje jako wolantariusz na Kongresach MDRT. Oprócz tego pełnił w MDRT liczne funkcje. Był członkiem Membership and Insygnia Committee, Constitution and Bylaws Committee oraz Klient Development Committee. Występował także jako mówca na dorocznym Kongresie MDRT.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz